Als je aan promotiemateriaal denkt dan denk je al snel aan de keycords. Zeg nou zelf, wie heeft er nog nooit een keycord als promotie gekregen op een beurs?! Veel van deze keycords verdwijnen ergens onderin een laatje om nooit meer terug te worden gevonden. Niet heel erg effectief!
Promotiemateriaal voor in het dagelijks leven
Gelukkig zijn er promotiematerialen die wel effectief zijn! Denk hierbij aan notitieblokken, mokken, powerbanks enzovoort. En natuurlijk niet te vergeten: de pen! Deze artikelen zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Hoe vaak ben je niet opzoek naar een pen? Waarvan je weet dat die bestaat, maar op het juiste moment even niet kan vinden!
Ondanks dat dergelijke producten vaak gebruikt worden, wil je hier niet veel geld voor neerleggen. Dit maakt dergelijk promotiemateriaal dan ook geschikt als promotiemiddel! De klant zal dergelijke promotieartikelen niet laten verdwijnen ergens onderin een laatje, maar de klant zal dergelijke artikelen blijven gebruiken!
Gepersonaliseerd Promotiemateriaal
Hier moet echter nog wel een belangrijke kanttekening bij worden geplaatst. Als de door jouw ingezette promotieartikelen niet gepersonaliseerd zijn, zal de klant niet meer aan jouw terug denken. Dit is natuurlijk niet iets wat je wilt als marketeer. Het is daarom erg belangrijk om promotiematerialen te personaliseren. Iedere keer wanneer een klant dan gebruik maakt van jouw promotiemateriaal, zien ze namelijk (bewust en onbewust) jouw naam voorbij komen!
Wat zegt onderzoek?
Uit diverse onderzoeken komt dan ook naar voren dat gepersonaliseerde notitieblokken en mokken de meest effectieve promotiemateriaal zijn! Juist om de twee bovenstaande behandelde redenen.