Het nut van een relatiegeschenk

Je kunt door middel van een relatiegeschenk klanten of zakenrelaties bedanken voor de samenwerking en het vertrouwen in jouw bedrijf. Dit kun je doen door een normaal relatiegeschenk of een gepersonaliseerde, door het geschenk te bedrukken of er wat meer tijd aan te besteden.

Klanten en relaties zullen die waarderen en kiezen eerder voor jouw bedrijf als ze het nodig hebben. Het nut van het geven van een relatiegeschenk is erg groot, veel mensen bewaren het geschenk en houden het meer dan een half jaar in bezit, dit is genoeg tijd om ze bij jouw bedrijf te laten komen.

Een aantal jaren geleden was het de televisie nog een belangrijk kanaal om zo de promotie en reclame voor het bedrijf door te voeren. Tegenwoordig hoef je hier geen geld meer aan te besteden en kun je gebruik maken van goedkopere middelen.

De promotieartikelen van nu bereiken vaak nog een grotere doelgroep dan als je gebruik maakt van een televisie reclame of een stukje op de radio.

Een pen als promotiemateriaal

De pen is misschien wel een van de meest gebruikte artikelen voor de promotie van het bedrijf. Het is een goedkoop alternatief en je bereikt er erg veel mensen mee. Sta je bijvoorbeeld met het bedrijf op een beurs of bij een open dag dan kun je altijd deze pennen uitdelen, zo zet je de mensen toch aan het denken en dat door middel van een klein geschenk.

Het is wel van belang dat mensen weten waar het geschenk vandaan komt, zo kun je bedrukte pennen aanschaffen voor een lage prijs bij De PennenBoer, hier zijn ook nog een heleboel andere relatiegeschenken te vinden. Een pen is te verkrijgen in veel verschillende kleuren en soorten.

Je hebt goedkope pennen die niet hele bijzonder zijn, maar je kunt ook kiezen voor een wat duurdere variant, deze is wat chiquer en heeft een luxe uitstraling. Zo kun je met een relatiegeschenk alle kanten op en kun je verschillende doelgroepen benaderen met hetzelfde geschenk wat alle doelgroepen goed zal vallen.

Geef een reactie

Anti-spam verificatie *