December 2014: Cadeautjes zijn massaal online gekocht

Nederland heeft zijn cadeautjes tijdens de feestdagen massaal online ingekocht. Tijdens de sinterklaas inkoop van 2014 waren de winkelstraten redelijk rustig ten opzichte van de voorgaande jaren. Wat betekent dit voor de retail branche? Je merkt het misschien zelf ook als je door de winkelstraat bij jou in de buurt loopt. Het tendens is dat de ene na de andere winkel sluit. Dit is een zeer treurig beeld en geeft ook een gezicht aan de crisis die die in 2008 begonnen is. We horen regelmatig in het nieuws de laatste tijd dat de consument steeds meer te besteden heeft, maar waar gaat al het geld dan naartoe?

Er ligt nog steeds een goudmijn voor het grijpen, deze is alleen verschoven. Consumenten blijven tenslotte nog steeds flinke bestedingen doen, alleen hoeven zij daarvoor niet meer naar de winkel toe. Online aankopen doen, wordt steeds populairder en het vertrouwen hierin voor de consument als een veilige manier van aankopen doen, groeit alsmaar. Maar de consument blijft behoefte hebben om producten aan te kunnen raken. Ze willen er in ieder geval een keus hierin hebben. De retail branche moet daarom meegaan met deze trend en de consument geven waar zij behoefte aan hebben. Een gecombineerde verkoop, zowel online als fysiek.

Bron: Emerce.nl

Foto: udenwinkels.blogspot.nl
Foto: udenwinkels.blogspot.nl

Geef een reactie

Anti-spam verificatie *